City of Sails

Assert an intergenerational positioning

Campaign
Social
Productions

Brief
In a context of electoral movement and reflection on the evolution of its offerings, the Cité de la Voile Éric Tabarly wished to demonstrate that it is a true vector of tourist attractivity in Lorient (if not one of the engines of the Morbihan offering) for its 2021 campaign by reaffirming its intergenerational positioning around the sharing of a sailing experience.

Solution
An "in situ" campaign, with a reinvestment in the museographic space. A simple concept, accessible to all, that showcases an audience of all ages around the activities of the city. A humorous tone, that brings a smile by surfing on the “diverted” lexical field of sailing. A simple promise running through it, no need to be a skipper to enjoy the pleasures of sailing.
Device
• A large format advertising campaign in Brittany (Lorient, Vannes, Quimper, Brest…).
• A press plan in regional media (A summer in Morbihan, Ouest France, Sortir Grand Ouest, Sortir here…).
• Publication in editions (Public flyer, subscription flyer, roll-up, ticket folder).

Web campaign (awareness and conversion) native ads, IAB banners, TV replay video. Strategy and support for social media (Instagram @citedelavoile & Facebook), management of social ads campaigns.

Famille en train de s'amuser à la Cité de la voile
Famille en train de s'amuser à la Cité de la voile
Famille en train de s'amuser à la Cité de la voile
Affiche publicitaire pour al Cité de la voile
Affiche publicitaire pour al Cité de la voile
Affiche publicitaire pour al Cité de la voile
Affiche publicitaire montrant une famille en traind de s'amuser à la Cité de la voile
Affiche publicitaire montrant une famille en traind de s'amuser à la Cité de la voile
Postes et stories facebook pour le compte la Cité de la Voile Éric Tabarly
Postes et stories facebook pour le compte la Cité de la Voile Éric Tabarly
Postes et stories facebook pour le compte la Cité de la Voile Éric Tabarly
Affiche publicitaire montrant une famille en traind de s'amuser à la Cité de la voile
Affiche publicitaire montrant une famille en traind de s'amuser à la Cité de la voile
Affiche publicitaire montrant une famille en traind de s'amuser à la Cité de la voile

Let's meet

8 Rieux Street Nantes 44000

1st floor,

follow the neon signs

© 2024 NOUVELLE VAGUE

Let's meet

8 Rieux Street Nantes 44000

1st floor,

follow the neon signs

© 2024 NOUVELLE VAGUE

Let's meet

8 Rieux Street Nantes 44000

1st floor,

follow the neon signs

© 2024 NOUVELLE VAGUE